Sibie Kunst Communicatie | Van wegwerpwebsites tot buffet
|Keek je vroeger ook altijd plaatjes in een woordenboek?
Websites moeten zo mooi mogelijk zijn. Ja toch?
"Eh, nou nee." Dat vinden wij dus niet.
Een website dient om iets te vinden. Om ergens informatie over te krijgen. Die website moet dus gewoon duidelijk zijn. Je laat ook het woordenboek niet liggen omdat er geen plaatjes in staan. Functioneel. En vooral heel effectief. Daar houden wij van. Dus onze websites zijn eenvoudig, gericht op één aspect van de kunst en in een netwerk met elkaar verbonden om de vindbaarheid optimaal te maken.
Saai en lelijk roepen veel mensen dan. Prima, hoor. Ieder zijn mening. Maar het concept is enkele jaren uitgetest. Het werkt en dat is ook iets waard.
Wij zien bij Sibie Kunst Communicatie onze verzameling websites en weblogs als een collectie pure wegwerpproducten. Bij vernieuwing vervangen we gewoon snel de betreffende site. En dan kunnen we zonder steeds een duur wijzigingstraject in te moeten toch lekker bij de tijd blijven.
Kunst is een lekker vaag begrip
In het werk van SibieKunstCommunicatie speelt kunst, zoals ook natuurlijk uit onze naam al blijkt, een belangrijke rol. We proberen daarbij het vage begrip kunst uit een aantal invalshoeken te bekijken om een beetje minder vaag te maken wat we nu eigenlijk bedoelen.
Onze verschillende invalshoeken
Deze invalshoeken willen we waar mogelijk toch een beetje in groepen verdelen om alles een beetje hanteerbaar te houden. We beschrijven ze hier even heel kort en geven een link naar een punt waar je verder kunt komen. Zo houden we het overzichtelijk want anders wordt het veel te veel en te onoverzichtelijk.
We willen graag dat onze beschrijvingen voor een groot publiek toegankelijk wordt. Om even duidelijk te maken wat we nu in feite bedoelen met die "invalshoeken" eerst maar eens een paar voorbeelden.
Maar let op, dit is een lijst die zeker niet compleet is!
- Benoemen en doorgronden van de kunst zoekt naar antwoorden als "Wat is mooi?" "Wat is kunst?" etc.
- De wereld van de esthetica geeft veel antwoorden en misschien nog wel meer vragen.
- De kunstgeschiedenis leert ons stromingen in de loop van de tijd, vertelt over kunstenaars en dat leren we in met theoretisch gerichte opleidingen
- Het zelf maken van kunst is natuurlijk een belangrijke tak
- Wat zijn gebruikte materialen en technieken in de kunst
- Hoe leer je het toepassen van de technieken en de materialen
- Hoe leer je omgaan met allerlei personen in de kunstwereld. Van curator tot tekenmodel. Van topfotograaf tot handelaar in kunstbenodigdheden
- Hoe wordt je zichtbaar en erkend is extreem belangrijk. Je mag nog zo goed zijn, als niemand dat weet heb je er nog steeds niets aan
- Het handelen in kunst is een kunst apart en dat krijgt dan ook veel aandacht
- Waarom koopt iemand kunst?
- Waarom koopt iemand juist jouw kunst?
- Hoe verkoop je jouw kunst
- Waar verkoop je jouw kunst
- Hoe kom je aan geïnteresseerden?
- Wat zijn de geheimen van kunstmarketing, promotie en de vele gerelateerde technieken?
- Hoe maak je van geïnteresseerden loyale klanten
- Wat zijn beste de kanalen om kunst te verkopen,zowel online als offline?
- Waarom is onlinemarketing beter dan offline?
- Waarom is offlinemarketing beter dan online?
- Hoe gebruik je online- en offlinemarketing optimaal naast en door elkaar?
- Hoe zet je een effectieve verkooporganisatie op?
- Het betreden van nieuwe markten;
- Kunst als een soort vorm van amusement;
- Het verzamelen van kunst;
- Het investeren in kunst;
- De persoonlijke drijfveren ofwel het goede gevoel dat kunst je kan geven;
- en nog een flink aantal. Komt allemaal nog wel aan de beurt;
Ok, en wat betekent dat nu allemaal voor mij als klant van jullie?
Al deze invalshoeken, inclusief nog de nodige andere, behoren tot het werkgebied van SibieKC. Het is al een lijst van een flinke omvang. Deze omvang betekent drie dingen:
1. Allereerst wat er op deze site te vinden is zal permanent blijven veranderen, alleen al door aanvulling en autonome groei. Weet je nog van de wegwerpwebsites? Dat is één van de redenen.2. Het tweede punt is daar een afgeleide van: De verzameling invalshoeken is niet af en zal dat ook nooit worden. Nog een reden voor wegwerpwebsites.3. Het derde punt is puur praktisch: Er komt niet één grote, nauwelijks meer te hanteren website. Het wordt een collectie relatief kleine sites in een netwerk. Dat kunnen verschillende websites of weblogs zijn, bedoeld als informatieve sites, verkoopsites en inschrijfsites. Maar ook accounts op de diverse social media zullen er een rol bij gaan spelen.
Ondersteunende sites om makkelijk de weg te vinden in dit netwerk zullen eveneens een plaats krijgen.
Ook derden kunnen natuurlijk een plek in dit rustig groeiende netwerk krijgen, wat hen een groot voordeel op kan leveren op de extreem gegroeide maar mede daardoor wat instabiel geworden internetwereld.
En dan nog een lijst afgeleide producten:
Behalve het opbouwen van het websitenetwerk van SibieKC krijgen we ook nog eens te maken met een groot aantal afgeleide producten om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de kunstwereld:
Denk daarbij behalve aan het websitenetwerk aan:
En ook deze lijst met mogelijkheden zal verder groeien en groeien.
Denk daarbij behalve aan het websitenetwerk aan:
- Artikelen: Voor allerlei doeleinden op allerlei plekken
- White papers: Meer info dan een artikel maar minder dan een boek
- E-boeken: "Over de meest uiteenlopende onderwerpen
- Papieren boeken
- Mogelijkheden om fysiek te netwerken en op andere manieren gelijkgestemden te ontmoeten
- Cursussen met theorie, workshops en clinics met instructie in praktische vaardigheden.
- Het opzetten van meerdere mogelijkheden om kunst te verhandelen, eventueel samen met derden.
Dit grote aanbod gaan we je presenteren als een soort buffet zoals je dat aantreft in een restaurant.
Alweer zoiets vreemds.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten